Život a dění v Brně

Vymýšlejí městský parkovací systém

BRNO – S návrhem postupného budování městského parkovacího systému v Brně přišel zastupitelský klub ODS. Prý to vyžaduje v orgánech města schválit základní principy fungování systému, pověřit organizováním dopravy v klidu městskou společnost Brněnské komunikace, zřídit k fungování systému Fond statické dopravy a konečně do roka schválit chystaný koncepční dokument pro Brno – Strategie dopravy v klidu.

Starosta Brna-střed Libor Šťástka vysvětlil, že základ městského parkovacího systému budou tvořit záchytná parkoviště s přestupem na MHD (např. u Ústředního hřbitova a jinde při okrajích Brna). Dále budování parkovacích domů péčí města i soukromých investorů, zřízení parkovišť se závorami a parkovacími automaty a také zón placeného stání (pro v lokalitě bydlící rezidenty). A konečně budování systému, který bude řidiče v ulicích informovat o tom, kde jsou jaké parkovací kapacity volné.

Starosta přiznal, že necitlivější budou poplatky rezidentů, kteří zaplatí za kartu a stejně těžko najdou místo kam odstavit své vozítko. Stejné nesnáze budou s vjezdy vozidel zásobování, do Brna dojíždějících pracujících, aut části z 80 000 studentů brněnských vysokých škol, s vozidly návštěvníků města atd.

Získ z vybraného parkovného a pronájmu komunikací by měla pověřená firma vracet zpět do dopravy a parkování. Starosta Šťástka přiblížil, že končí příprava stavby nadzemního patrového parkovacího domu podél skály dole mezi ulicemi Kopečnou a nahoře ulicí Husovou, který bude první v Brně s užitím zakladačového systému.. Nedořešená je stavba parkovacího domu v Panenské ulici (o který má zájem vícero soukromých investorů), u které musí město buď obnovit už vypršelou smlouvu se společnosti Brno-Parking nebo uzavřít s někým jiným smlouvu novou. A konečně zavést dočasné parkování se závorou před Janáčkovým divadlem, než se najde pro tuto lokalitu investor stavby podzemních garáží. Starostové okrajových čtvrtí Brna mají podle návrhu Šťástky a klubu zastupitelů ODS nachystat pro městskou koncepci  místa, kde je u nich reálné budovat záchytná parkoviště s přestupem na MHD.

Člen komise dopravy Rady města Brna za KSČM Ladislav Býček kriticky poznamenal, že „na spadnutí“ byla už řada představ o dopravě v klidu – tedy parkování aut v historické části města. Každé projednávání úprav náměstí či rekonstrukce komunikací se neobešlo bez diskuse na téma kam s těmi auty. Kromě placených závorových  parkovišť u hotelu Grand a Besedního domu se z nápadů a záměrů neuskutečnilo nic. V Panenské ulici se už dávno mohlo parkovat, kdyby se pokaždé nenašel někdo, kdo proces přípravy díla zablokoval.

»Věřím, že posun v problému může udělat městská a. s. Brněnské komunikace přípravou akcí pro město či jako investor. Bude-li i tato společnost čekat až natečou peníze z parkování do Fondu, pak i tato akce skončí stejně jako předcházející zánikem. Protože v Brně je dnes možné vše, pak nejrychleji by šlo obnovit před časem zrušené dočasné parkování před Janáčkovým divadlem, což  osobně považuji, slušně řečeno, za nepovedený aprílový vtip,« vyslovil se L. Býček.

(vž)


| Autor: MěV KSČM Brno | Vydáno dne 05. 04. 2011 | 1270 přečtení | Informační e-mailVytisknout článek

(c) Mětský výbor KSČM Brno 2009 - 2017. Objednatel: KSČM, zhotovitel: KSČM.
Šíření textových a obrazových materiálů možné pouze s výslovným svolením Městského výboru KSČM Brno. Stránky využívají redakční systém phpRS.