Komunisté proti nedomyšlené „optimalizaci“ na železnici

Autor: MěV KSČM Brno <kscm(at)kscm-brno.cz>, Téma: Aktuality a novinky, Vydáno dne: 22. 08. 2011

BRNO – Stovky komunistů v Brně podpořily svými podpisy petici občanů Pardubického kraje s názvem proti tzv. optimalizaci železniční dopravy – potvrdila brněnská městská zastupitelka KSČM Helena Sýkorová.

Pavel Prchal z Klubu přátel lokálek nás informoval, že petici dostane politická reprezentace státu a krajů s upozorněním, aby argumenty v ní brala vážně.
Pokud jde jen o Pardubický kraj, pro něj připravila k „optimalizaci“ firma Oredo rušení osobní dopravy na velké část lokálních železničních tratí v kraji. Vlaky mají být do „jisté míry“ nahrazeny autobusy (zpravidla nejedoucími o víkendu). Bude přeťata řada ucelených tratí, doprava zůstane na zbylých úsecích, přibudou přestupy, venkovské regiony zůstanou více odříznuty od světa. Rušit se budou menší zastávky i na hlavních tratích, které vlak projede, zatímco obslouženy budou „do jisté míry“ autobusy. Kraj argumentuje nesmyslným údajem 92 Kč/km, které má provoz motoráčků z lokálek údajně stát, dále argumentuje, že zmiňovanou "busizací" ušetří.

»Reakce  na argumenty (nejen) Pardubického kraje se dozvíte v odkazu: http://prch.wz.cz/index_soubory/hejt_pk.htm . Pardubický kraj tvrdí, že je záležitost diskutována s obcemi. Informování veřejnosti je však pasivní a zmatečné. Jak vypadá situace z pohledu občana jednoho malého optimalizací napůl postiženého města se dočtete v tomto odkazu: http://prch.wz.cz/index_soubory/mtrebova.http. Zprávičky Pardubického kraje naplněné doslova telecím optimismem jsou na: http://prch.wz.cz/index_soubory/zpravypk.htm. Problematika vhodných vozidel pro lokálky a obecně rozšířené omyly, které jsou dnes bohužel až příliš v módě, jsem uvedl na  http://prch.wz.cz/index_soubory/stvanice.htm vysvětlil Prchal.

Problém není aktuální jen v Pardubickém kraji, železniční doprava podobným způsobem odumírá v celé ČR, i když některé kraje (např. Olomoucký) jsou k železnici vstřícnější. V Jihomoravském kraji se proti rušení či tlumení provozu na železničních tratích postavilo samo hetmanství. To proto, že páteř jihomoravského integrovaného dopravního systému, jako v jediném kraji ČR, tvoří železnice. Do železničních přestupních uzlů se sbíhají  a naopak rozbíhají lokální autobusové spoje IDS. Někteří takzvaní odborníci na železnici chtějí v ČR vzorový krajský systém IDS svojí neuvážlivostí a nedomyšleností svého počínání zbourat!

(vž)